W rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego:
Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 pkt 1 – 13 ustawy o prawach konsumenta, tj. w szczególności w przypadku umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
c) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
d) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem są świadczenia o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
JAK ZŁOŻYĆ OŚWIADCZENIE?
Możesz to zrobić na kilka sposobów:
-Wysyłając oświadczenie drogą pocztową na adres BELINI, Tabor Wielki 4b, 63-640 Bralin, z dopiskiem Dział Reklamacji. Wzór formularza znajdziesz tutaj (podlinkowane słowo);
-Wysyłając wiadomość e-mail na adres reklamacje@belini.pl;
-Wypełniając poniższy formularz.
Jeżeli zdecydujesz się na złożenie oświadczenia drogą elektroniczną, poinformujemy Cię o przyjęciu zgłoszenia niezwłocznie po jego otrzymaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej.
ZWROT ŚRODKÓW
W przypadku odstąpienia od umowy, zwrócimy Ci wszystkie otrzymane od Ciebie płatności (w tym koszty dostawy) maksymalnie w ciągu 14 dni od daty poinformowania nas o Twojej decyzji dotyczącej odstąpienia od umowy. Zwrot środków otrzymasz takim samym sposobem płatności, jakim dokonałeś opłaty za złożone zamówienie, chyba że jednoznacznie wyrazisz zgodę na alternatywną formę dokonania zwrotu. W każdym przypadku nie ponosisz żadnych opłat z tytułu otrzymania środków. Zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania zwrotu płatności do czasu otrzymania zwracanego towaru lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania – w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
ZWROT TOWARU
Zwracany towar należy odesłać lub przekazać na adres centrum logistycznego BELINI w Taborze Wielkim 4b, 63-640 Bralin, maksymalnie w ciągu 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślesz towar przed upływem 14 dni. W związku z odstąpieniem od umowy, koszty odesłania towaru ponosi kupujący.
ZWROT TOWARÓW ZAKUPIONYCH W SKLEPIE STACJONARNYM
Towar zakupiony w sklepie stacjonarnym możesz zwrócić bez podania przyczyny w terminie do 14 dni od dnia dokonania zakupu (liczy się data na paragonie fiskalnym lub fakturze VAT). Zwrotu musisz dokonać w sklepie, w którym towar został kupiony, składając przy tym ustne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży oraz wypełniając formularz odstąpienia od umowy zakupu.